រឿង​ភ្នំ​បូរី – ភ្នំ​ដា(នៅ​ខេត្ត​តាកែវ) ~ ប្រមូលផ្តុំរឿងព្រេងនិទានខ្មែរភាគ១

Friday, October 7, 2022

រឿង​ភ្នំ​បូរី – ភ្នំ​ដា(នៅ​ខេត្ត​តាកែវ)

 

រឿង​ភ្នំ​បូរី – ភ្នំ​ដា(នៅ​ខេត្ត​តាកែវ)

ភ្នំ​បូរី ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ឃុំ​អង្គរ​បូរី ស្រុក​ព្រៃកប្បាស(បច្ចុប្បន្នស្រុក អង្គរបូរីខេត្ត​តាកែវ ។ សព្វ​ថ្ងៃ​គេ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់​ភ្នំ​នេះ បាន​ដោយ​លំបាក​បន្តិច ព្រោះ​ត្រូវ​ទៅ​តាម​ថ្នល់​ជាតិ​ទៅ​ដល់​ផ្សារ​ព្រៃល្វា (សាលា​ស្រុក​ព្រៃកប្បាស
ហើយ​ត្រូវ​បែក​ចូល​តាម​ផ្លូវ​លំ​ចម្ងាយ ២២ គីឡូម៉ែត្រ​ទៀត​ទើប​ដល់​ផ្សារ​អង្គរ​បូរី ដែល​ជា​ទីតាំង​នៃ​ចៅ​ដំបន់​អង្គរ​បូរី ។ លុះ​ឆ្លង​ស្ពាន​ទៅ​ត្រើយ​ខាង​ត្បូង ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ផ្លូវ​រទេះ​ប្រមាណ​ជា ៥ ឬ ៦ គីឡូ​ទៀត ទើប​ទៅ​ប្រទះ​ឃើញ​ភ្នំ​ពីរ​ទន្ទឹម​គ្នា គឺ​ភ្នំ​ដា​នៅ​ខាង​កើត ភ្នំ​បូរី​នៅ​ខាង​លិច ។ ម្យ៉ាង​ទៀត​ផ្លូវ​នេះ បើ​ជា​រដូវ​វស្សា​វិញ​ត្រូវ​ទឹក​លិច​ល្ហល្ហាច​តោង​តែ​ជិះ​ទូក​ឆ្លង​ទើប​បាន ។

ភ្នំ​ទាំង​ពីរ​នេះ មាន​ទំនង​ជា​ទី​ស្ថាន​វាំង​បន្ទាយ ដែល​មាន​សេសសល់​ពី​បូរាណ​កាល គឺ​នៅ​ភ្នំ​បូរី មាន​ថ្ម​ភក់​តម្រៀប​បង្គរ​គ្នា​ជា​កំពែង​បន្ទាយ​ធំ​ទូលាយ ដែល​សព្វ​ថ្ងៃ​បាកបែក​ស្ទើរ​តែ​បាត់​រូប​ឆោម​អស់​ទៅ​ហើយឯ​នៅ​លើ​ភ្នំ​ដា ឃើញ​នៅ​សល់​ប្រាង្គ​សិលា​មួយ នៅ​មាន​ជា​រូបរាង​ច្បាស់លាស់​នៅ​ឡើយ ដោយ​មាន​រំលេច​ក្បាច់​រចនា​គួរ​ជា​ទី​គយគន់​ផង ។

 មិន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ នៅ​ជិត​ខាង​ភ្នំ​ទាំង​ពីរ​នេះ មាន​បូរាណដ្ឋាន​ច្រើន​ទៀត ប្រកប​ដោយ​បែប​រចនា​ពិសេស ៗ ក្នុង​ជំនាន់​នោះ ដូចជា​បែប​រចនា​ខាង​ស្ថាបត្យកម្ម ខាង​ការ​ប៉ាន់​រូបភាព និង​ក្បាច់​ចម្លាក់​ភ្ញី​វល្លិ​នាំ​ឲ្យ​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ខាង​ការ​ស្រាវជ្រាវ​គុហា​សាស្ត្រ (Archéologie) សន្មត​ឈ្មោះ​ការ​រចនា​ខ្មែរ​សម័យ​នោះ ហៅ​ថា បែប​ភ្នំ​ដា” 

សព្វ​ថ្ងៃ ទេសចរ​ទាំងឡាយ​ពុំ​សូវ​បាន​ទៅ​ដល់​ទី​នោះ​ទេ ដោយ​សារ​ពិបាក​ខាង​គមនាគមន៍ ដូច​យើង​ជំរាប​មក​ហើយ​ខាង​លើ ។ ប៉ុន្តែ ទោះបី​ជា​ពុំ​បាន​ឃើញ​ផ្ទាល់​ភ្នែក​ក៏​ដោយ ការ​អាន​អត្ថបទ និង​ការ​ស្ដាប់​រឿង​និទាន​ដែល​ទាក់ទង​ដោយ​រឿងរ៉ាវ​នៅ​ទី​កន្លែង​នោះ ក៏​ហាក់​ដូចជា​នាំ​ឲ្យ​យើង​បាន​ឃើញ​បាន​យល់​ក្នុង​ចិត្ត​ដែរ ។

ដើម្បី​បញ្ជាក់​ពី​រឿង​ព្រេង​ប្រចាំ​ភ្នំ​នោះ យើង​សូម​លើក​យក​សេចក្ដី​ឲ្យ​ការណ៍​របស់​លោក ឌួង – អ៊ូចអតីត​មេ​ឃុំ​អង្កាញ់ ស្រុក​ព្រៃកប្បាស ហើយ​ដែល​ជា​សមាជិក​ឆ្លើយឆ្លង​របស់​ក្រុម​ជំនុំ​យើង 1 មក​អធិប្បាយ​ជូន​ទាំង​ស្រុង ដោយ​បាន​ផ្ទៀងផ្ទាត់​ជា​មួយ​ការ​ស៊ើប​សួរ​ពី​អ្នក​ស្រុក​នៅ​ត្រង់​ភូមិភាគ​នោះ​ថែម​ទៀត​ផង ។

រឿង​ព្រេង​នោះ មាន​សេចក្ដី​និទាន​ថា ៖

កាល​នោះ មាន​ព្រះ​រាជា​មួយ​អង្គ​គង់​នៅ​ព្រះ​រាជវាំង​ក្រុង​ចម្ប៉ាសាក់ ឬ​បាសាក់ គឺ​នៅ​ផ្នែក​ខាង​លើ​តាម​ដង​ទន្លេ​មេគង្គ ទ្រង់​មាន​ព្រះ​រាជបុត្រី​មួយ​ព្រះ​អង្គ​ព្រះ​នាម​ព្រះ​នាង “អាក់អ” ។ ព្រះ​រាជបុត្រី​នេះ មាន​រូប​ឆោម​លោម​ពណ៌​ស្រស់​ឆើតឆាយ​ណាស់ រក​នរណា​ឲ្យ​ល្អ​ត្រឹម​ស្មើ​ពុំ​បាន​ឡើយ ។ ប៉ុន្តែ ដោយ​ព្រះ​នាង​មាន​ព្រះ​ទ័យ​រវើរវាយ​ក្នុង​កាមរាគ នាំ​ឲ្យ​ព្រះ​នាង​ស្លុង​ចិត្ត​ប្រតិព័ទ្ធ​ទៅ​លើ​បុរស​ទុគ៌ត​ម្នាក់ ភ្លេច​គិត​អំពី​កិត្តិយស​របស់​ព្រះ​រាជវង្សានុវង្ស ។

 ដូច្នេះ​ហើយ បាន​ជា​ព្រះ​បិតា ទ្រង់​ត្រាស់​ឲ្យ​ចាប់​ព្រះ​នាង​នេះ​ព្រម​ទាំង​ប្រុស​សហាយ ដាក់​ពោងពាយ​បំបរបង់ បណ្ដែត​ចោល​តាម​ផ្ទៃ​ទន្លេ ទម្លាក់​ទៅ​កាន់​សមុទ្រ​ដ៏​ធំ​ល្ហល្ហេវ​ទៅ ។ ក្នុង​ពោងពាយ​ជា​មួយ​នោះ ព្រះ​រាជា​ទ្រង់​ចាត់​ឲ្យ​ដាក់​ទាំង​ស្រូវ អង្ករ ល្ង សណ្ដែក ពោត អំបិល ព្រហក់ ជា​ស្បៀង​ជាប់​ទៅ​ជា​មួយ​ព្រម​ទាំង​គ្រឿង​ប្រដាប់​ប្រើប្រាស់​ជា​ច្រើន​ដង លុះ​ពោងពាយ​នោះ​រសាត់​អណ្ដែត​ទៅ ៗ ជា​យូរ​ថ្ងៃ​ក៏​បាន​ទៅ​ប៉ះ​ជាប់​នឹង​ភ្នំ​មួយ (ភ្នំ​បូរី​នេះ​ឯង) ដែល​គេ​ពុំ​ទាន់​បាន​ឃើញ​មាន​មនុស្ស​រស់​នៅ​នៅ​ឡើយ​ទេ ។ នាង​អាក់អ និង​ស្វាមី​នាំ​គ្នា​ត្រេកអរ​ដោយ​បាន​មក​ប៉ះ​ត្រើយ​នៃ​ឲ្យ​ខ្លួន​រស់​រួច​ជីវិត​បាន, ទើប​នាំ​គ្នា​ម្នីម្នា ជញ្ជូន​របស់​របរ​ដែល​ខ្លួន​មាន​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ចុះ​ទៅ​អាស្រ័យ​នៅ​នឹង​ភ្នំ​នោះ ។ អ្នក​ទាំង​ពីរ​ចាប់​ប្រកប​របរ​ដំណាំ​ដាំដុះ និង​ស្វែង​ចូល​ព្រៃ​រក​កាប់​ឈើ​ធ្វើ​ឧស និង​ធ្វើ​ជា​ខ្ទម​អាស្រម​សំរាប់​ជ្រក​នៅ​ផង ។

ក្រោយ​ពី​បាន​តាំង​លំនៅ​ឋាន​បាន​ស្រួលបួល​មក​ថ្ងៃ​ណា នាង​អាក់អ​តែ​ព្រួយ​លំបាក​ក្នុង​ព្រះ​ទ័យ​ណាស់ ព្រោះ​បារម្ភ​នឹង​សុខ – ទុក្ខ​របស់​ខ្លួន​ផង នឹង​រលឹក​ដល់​ស្រុក​កំណើត​ផង នឹក​ស្ដាយ​កិត្តិយស​របស់​ខ្លួន​ដែល​ធ្លាប់​តែ​ថ្កុំថ្កើង​ផង ។ ហេតុ​នេះ​ហើយ រៀង​រាល់​យប់, មុន​នឹង​ចូល​ដំណេក, នាង​តែង​អុជ​ធូប​ទៀន​បន់ស្រប់ បូងសួង​ដល់​អារុក្ខ​អារក្ខច​អ្នកតា​នៅ​ព្រៃ​ភ្នំ ព្រម​ទាំង​ម្រេញ​គង្វាល​ដែល​រក្សា​នៅ​បឹង​បួរ​ទួល​ទី​នោះ​ថា សូម​ឲ្យ​លោក​ជួយ​បីបាច់​ថែរក្សា​យើង​ទាំង​ពីរ​នាក់​ឲ្យ​បាន​សុខ​សប្បាយ រកស៊ី​ចិញ្ចឹម​ជីវិត​ក៏​ឲ្យ​បាន​បរិបូណ៌ កុំ​ឲ្យ​មាន​សេចក្ដី​ខ្វះ​ខាត​ឡើយ ។ 

ដោយ​អានុភាព​នៃ​សេចក្ដី​អធិដ្ឋាន​រាល់ ៗ យប់​យ៉ាង​នេះ មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន ក៏​មាន​អ្នក​សច្ចំ​បំបាំង​បាត់​មួយ​អង្គ 2 មក​ពន្យល់​សប្ដិ​ប្រាប់​នាង​ថា “ចាប់​ពី​ថ្ងៃ​នេះ​ទៅ ចូរ​នាង​កុំ​ភ័យ​ឲ្យ​សោះ យើង​ជា​អ្នក​សច្ចំ​នឹង​ជួយ​នាង​ឲ្យ​បាន​សុខ ឲ្យ​បាន​ថ្កុំថ្កើង​ល្បី​ឈ្មោះ​នៅ​ក្នុង​ទី​នេះ, ប៉ុន្តែ យើង​មិន​បាច់​ឲ្យ​នាង​ឃើញ​រូប​យើង​ទេ” ។ ក្រោយ​ពី​ស្ដាប់​បណ្ដាំ​អ្នក​សច្ចំ​ដូច្នេះ ព្រះ​នាង​ភ្ញាក់​ខ្លួន​ភ្លាម ហើយ​ព្រះ​នាង​នាំ​ពត៌មាន​នេះ​ប្រាប់​ដល់​ស្វាមី​កំសត់​ឲ្យ​ដឹង​ផង ។

ចាប់​ដើម​ពី​ថ្ងៃ​នោះ​មក ព្រះ​នាង​បាន​ឲ្យ​បុរស​ជា​ប្ដី​ទៅ​រក​ឧស​ពី​ក្នុង​ព្រៃ​រាល់​ថ្ងៃ​ដូច​ធម្មតា ។ ឯ​បុរស​ជា​ប្ដី​នោះ ទៅ​កាប់​បាន​សុទ្ធ​តែ​ដើម​ចន្ទន៍​ក្រស្នា​មាន​ក្លិន​ក្រអូប រែក​ជញ្ជូន​មក​គរ​ទុក​ជា​ច្រើន​គំនរ ប៉ុន្តែ មាន​ប្រាថ្នា​យក​មក​ប្រើ​ត្រឹម​តែ​ជា​ឧស​ដុត​ប៉ុណ្ណោះ ឥត​មាន​យល់​ថា នេះ​ជា​ឈើ​មាន​តម្លៃ​ឡើយ ។ ថ្ងៃ​មួយ​នាង​អាក់អ ចេញ​ទៅ​មើល​គំនរ​ឧស​ក៏​ស្គាល់​ច្បាស់​ជា​ឈើ​ចន្ទន៍​ក្រស្នា​ដែល​មាន​តម្លៃ ព្រះ​នាង​ក៏​ញញឹម​ប្រាប់​ប្ដី​ថា “រក​ឈើ​នេះ​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​មក​ទៀត” ។

 ប្ដី​ក៏​ខំ​ប្រឹង​រក​តាម​បណ្ដាំ​ប្រពន្ធ, ពេល​មួយ​បុរស​នោះ​ទៅ​ក្នុង​ព្រៃ ប្រទះ​ដុំ​មាស​ក្រហម​ឆ្អៅ​ជា​ច្រើន ក៏​គិត​ថា “ថ្ម​នេះ​មាន​សម្បុរ​ល្អ​ចម្លែក​ជាង​ថ្ម​ទាំង​ពួង បើ​ដូច្នេះ អញ​គិត​យក​ទៅ​ផ្ទះ​ឲ្យ​បាន ៣ ដុំ​សំរាប់​ឲ្យ​ប្រពន្ធ​ដម្កល់​ធ្វើ​ជើង្ក្រាន“​។ គិត​ដូច​នេះ​ហើយ​បុរស​នោះ​ក៏​លើក​ថ្ម​ដាក់​ក្នុង​ល្អី រែក​យក​ទៅ​ផ្ទះ ដោយ​មិន​ស្គាល់​ជា​ដុំ​មាស​ឡើយ ។ លុះ​ប្រពន្ធ​បាន​ឃើញ​ដុំ​មាស​ដូច្នោះ​ហើយ ស្គាល់​ច្បាស់​ជា​មាស​តែ​មិន​ប្រាប់​ប្ដី​ទេ គ្រាន់​តែ​ផ្ដាំ​ប្ដី​ថា “បើ​ប្រទះ​ឃើញ​ថ្ម​ក្រហម​ដូច្នេះ​ទៀត ឲ្យ​ជញ្ជូន​មក​ទុក​ទាំងអស់” ។ ប្ដី​ក៏​ធ្វើ​តាម​បណ្ដាំ​នាង​ជា​ដរាប ។

ថ្ងៃ​មួយ​ព្រះ​នាង​គិត​ឃើញ​ថា ឧស​ចន្ទន៍​ក្រស្នា​និង​មាស​របស់​អញ​កាន់​តែ​ច្រើន​ឡើង​ហើយ បើ​ដូច្នេះ​អញ​គិត​លើក​ទង់​មួយ​ឲ្យ​ខ្ពស់ ជា​សញ្ញា​ក្រែង​មាន​សំពៅ​ពី​ប្រទេស​ក្រៅ ធ្វើ​ដំណើរ​ជំនួញ​លក់​ដូរ​របស់​ផ្សេង ៗ គេ​ឃើញ​ហើយ​នឹង​ចូល​មក​ទាក់ទង ។

 គិត​ហើយ​ព្រះ​នាង​ក៏​នាំ​ប្ដី​ប្រញាប់​ប្រញាល់​ធ្វើ​តាម​គំនិត​នេះ​ភ្លាម ។ មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន មាន​ដង្ខៅ​សំពៅ​នៅ​ស្រុក​ស្លាត់លង្កា បើក​សំពៅ ៧ នាំ​កំណាត់​សំពត់ និង​ភស្ដុភារ​ដទៃ​ទៀត​មក​លក់​ដូរ​នៅ​តាម​ឆ្នេរ​សមុទ្រ ។ លុះ​សំពៅ​នេះ​បាន​មក​ដល់​ជិត​ភ្នំ​បូរី ក៏​ឃើញ​ទង់​សញ្ញា​ឲ្យ​ដឹង​ថា​ទី​នេះ​មាន​មនុស្ស​រស់​នៅ ទំនង​ជា​មាន​ការ​ចង់​ទាក់ទង​លក់ដូរ​របស់​របរ​ផង គេ​ក៏​នាំ​គ្នា​តម្រង់​ក្បាល​សំពៅ​ចូល​ចត​ត្រង់​ទី​នោះ ។ នាយ​សំពៅ​ទាំង ៧ នាក់ ឡើង​ទៅ​លើ​ដី​គោក ប្រទះ​ឃើញ​ព្រះ​នាង​អាក់អ​ពីរ​នាក់​ប្ដី​ប្រពន្ធ​រស់​នៅ​ក្នុង​ទី​នោះ ក៏​ពោល​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ដោយ​ការ​គួរសម ។

 ព្រះ​នាង​អាក់អ បបួល​មាយ​សំពៅ​ដូរ​កំណាត់​សំពត់​ព្រម​ទាំង​ភស្ដុភារ​ផ្សេង ៗ ជា​មួយ​នឹង​ឈើ​ចន្ទន៍​ក្រស្នា​របស់​ព្រះ​នាង ។ នាយ​សំពៅ​យល់​ព្រម​សុខ​ចិត្ត​ដូរ​គ្នា ហើ់យ​ទើប​នាង​នាំ​នាយ​សំពៅ​ទាំង​នោះ ទៅ​បង្ហាញ​ឃ្លាំង​ដុំ​មាស​របស់​ព្រះ​នាង​ទៀត ។ នាយ​សំពៅ​បបួល​ដូរ​កំណាត់​សំពត់​ជា​មួយ​មាស​នោះ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​នាង​អាក់អ​មិន​ព្រម ។ ព្រះ​នាង​ប្រាប់​ទៅ​នាយ​សំពៅ​ថា “បើ​ចង់​បាន​មាស​នេះ ចូរ​អ្នក​ទៅ​នាំ​យក​ជាង​មាស​ចំនួន ១០០ នាក់​ប្រុស ១០០ នាក់​ស្រី មក​ឲ្យ​ខ្ញុំ​សិន” ។

 គ្រា​នោះ​នាយ​សំពៅ​ក៏​ព្រមព្រៀង​យ៉ាង​ពេញ​ចិត្ត ហើយ​ក៏​នាំ​គ្នា​បើក​ក្ដោង​សំពៅ​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ស្រុក​កំណើត​ខ្លួន​វិញ ។ ក្រោយ​ដែល​ទៅ​ដល់​ស្រុក​ហើយ នាយ​សំពៅ​និយាយ​បញ្ចុះ​បញ្ចូល​អ្នក​ស្រុក​ដែល​ចេះ​ធ្វើ​ជាង​មាស ទាំង​ប្រុស​ទាំង​ស្រី​ចំនួន ២០០ នាក់​ដូច​ពាក្យ​នាង​ស្រី​បាន​ផ្ដាំ​មក ។ កាល​បើ​បាន​គ្រប់​ចំនួន​ហើយ នាយ​សំពៅ​រូតរះ​ចុះ​សំពៅ​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ស្រុក​ព្រះ​នាង​អាក់អ​យ៉ាង​ប្រញាប់ ។ នាយ​សំពៅ​ប្រគល់​មនុស្ស​ឲ្យ​ព្រះ​នាង​អាក់អ ព្រះ​នាង​ក៏​ប្រគល់​មាស​ឲ្យ​ទៅ​គ្រប់​សំពៅ​ទាំង ៧ វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ស្រុក​វិញ​ទៅ ។

ចំណែក​ព្រះ​នាង​អាក់អ និង​ស្វាមី ក៏​បាន​ចាត់ចែង ពួក​អ្នក​ស្រុក​ស្លាត់​ទាំង​ប៉ុន្មាន​ដែល​មក​រស់​នៅ​ជា​មួយ ឲ្យ​អ្នក​ខ្លះ​ទៅ​ជួយ​គាស់​ជញ្ជូន​យក​ដុំ​មាស​មក​ពី​ភ្នំ​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​ថែម​ឡើង​ទៀត, អ្នក​ខ្លះ​ឲ្យ​ដំ​រំលាយ​មាស​ផែ​ធ្វើ​ជា​គ្រឿង​អលង្ការ​ផ្សេង ៗ មាន​ធ្វើ​ជា​កង​ចិញ្ចៀន ជាដើម ។

 លុះ​បាន​របស់​របរ​ច្រើន​ហើយ តែង​មាន​ឈ្មួញ​ស្រុក​ក្រៅ​ចូល​សំពៅ​មក​ចត​ទាក់ទង​ទិញ​ដូរ​របស់​របរ​ទាំង​នេះ​ជា​ហូរហែ ។ មិន​យូរ​ប៉ុន្មាន ៥ – ៦ ឆ្នាំ​ប៉ុណ្ណោះ ក៏​មាន​អ្នក​ស្រុក​ក្រៅ​ខ្លះ ៗ ទៀត​មក​សុំ​ជ្រក​នៅ​រកស៊ី​បាន​កាន់​តែ​ច្រើន​កុះករ​ឡើង អ្នក​ស្រុក​ស្រី​ប្រុស​ដែល​មក​នៅ​យូរ​ហើយ​នោះ ក៏​កើត​បាន​ជា​កូន​ចៅ​ថែម​ឡើង​ទៀត ម៉្លោះ​ហើយ​ភូមិ​ស្រុក​នោះ​ក៏​បាន​រីក​ធំ​ឡើង ហើយ​អ្នក​ស្រុក​ទាំងអស់​ក៏​គោរព​ដល់​ព្រះ​នាង​អាក់អ និង​ស្វាមី​គ្រប់ ៗ គ្នា ព្រោះ​សំគាល់​ថា​ជា​ម្ចាស់​ទី​កន្លែង និង​ជា​ដង្ខៅ​នៃ​របរ​រកស៊ី​ក្នុង​ទី​នេះ ។

ហេតុ​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ព្រះ​នាង​អាក់អ ដឹកនាំ​ស្វាមី​ឲ្យ​ប្រកាស​តាំង​ខ្លួន​ជា​ស្ដេច​មួយ​អង្គ​គ្រង​រាជ្យ​នៅ​ត្រង់​ដំបន់​នេះ​ឡើង ដោយ​មាន​ព្រះ​នាម​ថា​ព្រះ​បាទ “សង្ខចក្រ” និង​ព្រះ​នាង​អាក់អ ជា​អគ្គ​មហេសី ។ គ្រា​នោះ​ព្រះ​បាទ​សង្ខចក្រ ទ្រង់​ចាត់​តាំង​ឲ្យ​មាន​ជា​មន្ត្រី​រាជការ តាម​ក្រុម តាម​ពួក​រវាង​អ្នក​ស្រុក​ទាំងអស់​នោះ​ឡើង ។ 

មិន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​ទ្រង់​ចាត់​ឲ្យ​រេហ៍ពល​ទាំង​នេះ សង់​បន្ទាយ​ធ្វើ​ជា​កំពែង​ថ្ម​និង​ឥដ្ឋ ព័ទ្ធ​ជុំ​វិញ​ឲ្យ​កើត​ជា​បរិវេណ​យ៉ាង​ធំ​មួយ​ឡើង 3 ហើយ​សន្មត​បរិវេណ​កំពែង​នេះ ហៅ​ថា “បូរី” បាន​ន័យ​ថា​ទីក្រុង គឺ​ថា​ភូមិ​ស្ថាន​ទាំងឡាយ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​បរិវេណ​នេះ​ទុក​ជា​អ្នក​ក្រុង សម្បត្តិ​ក្រុង ។

 ហេតុ​នេះ​ឯង​បាន​ជា​ជាប់​ឈ្មោះ​ទី​ភ្នំ​នេះ​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​ហៅ​ថា “ភ្នំ​បូរី” 4 កាល​បើ​សាង​បាន​ជា​ទី​បូរី​សមរម្យ មាន​កិត្តិយស​សមរម្យ​សម​តាម​ប្រាថ្នា​ហើយ ព្រះ​បាទ​សង្ខចក្រ និង​ព្រះ​អគ្គ​មហេសី ទ្រង់​រំលឹក​ដល់​គុណ​អ្នក​សច្ចំ​ដែល​សន្យា​ថា​ជួយ​ពី​ថ្ងៃ​មុន​នោះ, ព្រះ​អង្គ​ក៏​ចាត់​ឲ្យ​សាង​ជា​ប្រាសាទ​ថ្ម​តូច​មួយ​យ៉ាង​ល្អ​ស្រស់​នៅ​លើ​ភ្នំ​ខាង​កើត ដែល​សព្វ​ថ្ងៃ​ហៅ​ថា​ប្រាសាទ​ភ្នំ​ដា ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ថ្វាយ​ដល់​អ្នក​សច្ចំ ដែល​មាន​គុណ​ឧបការៈ​លើ​ព្រះ​អង្គ ។

ដូច្នេះ យើង​បញ្ជាក់​ឡើង​វិញ​តាម​រឿង​ព្រេង​នេះ​បាន​ថា ភ្នំ​បូរី​កើត​ឡើង​ពី​ព្រះ​បាទ​សង្ខចក្រ​នឹង​ព្រះ​នាង​អាក់អ​នេះ​ឯង ដូច​មាន​សេចក្ដី​ហូរហែ​មក​ហើយ ។

តាម​សេចក្ដី​សង្កេត​ដោយ​យក​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​មក​សំអាង​ផង ឃើញ​ថា ប្រាសាទ​ទាំងឡាយ​ដែល​កសាង​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ភូមិភាគ​អង្គរ​បូរី អ្នក​ប្រាជ្ញ​ស្រាវជ្រាវ​ទាំង​ប៉ុន្មាន បាន​រក​ដាន​ឃើញ​ថា សុទ្ធ​សឹង​ជា​ប្រាសាទ​ចាស់​ជាង​គេ គឺ​កសាង​ឡើង​តាំង​ពី​មុន​សម័យ​អង្គរ (PréangKor) ដែល​កាល​នោះ​ប្រទេស​កម្ពុជា​យើង​នៅ​ជា​ពីរ​ផ្នែក​នៅ​ឡើយ គឺ​ផ្នែក​ខាង​លើ​មាន​សម្ភុបុរៈ ជា​ទីក្រុង និង​ខាង​មាត់​សមុទ្រ​មាន​វ្យាធបុរៈ ជា​រាជធានី ។

 វ្យាធបុរៈ នេះ​ហើយ ដែល​អ្នក​ប្រាជ្ញ​ស្រាវជ្រាវ​សន្និដ្ឋាន​ច្បាស់លាស់​ថា​គឺ អង្គរ​បូរី សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ឯង ។ ដូច្នេះ​ឃើញ​ថា​ទី​ស្ថាន​បុរាណ​ទាំងឡាយ​នៅ​ជិត ៗ គ្នា​ត្រង់​អង្គរ​បូរី​ប្រាកដ​ជា​ទី​ស្ថាន​បូរី របស់​ខ្មែរ​យើង​សម័យ​កសាង​សញ្ជាតិ កសាង​ប្រទេស​ដែល​ពុំ​ទាន់​រីក​ធំ​ទូលំ​ទូលាយ​នៅ​ឡើយ ។

ហេតុ​នេះ រឿង​ព្រេង​ភ្នំ​បូរី​គ្រាន់​តែ​ជា​ឯកសារ​មួយ​បន្ថែម​លើ​ឯកសារ​សំខាន់ ៗ ទាំងឡាយ​សំរាប់​ជួយ​បញ្ជាក់​តាម​បែប​រឿង​ព្រេង​ប៉ុណ្ណោះ ។






0 Comments:

Post a Comment